AZ ISKOLA BEMUTATÁSA
Komoró É-K Magyarországon, Budapesttől 300 km távolságra helyezkedik el. Nagyon közel Ukrajnához,- ami a schengeni határa Európának- és közel Szlovákiához. Alföldi település, melynek legnagyobb természeti kincse a határában kanyargó Tisza folyó. 1300-an lakják a falut, lakosainak száma lassan, de folyamatosan fogyó. A település egyik jelképe lehetne az alma, mely sokkal finomabb, mint bárhol a világon.
A településnek egyetlen iskolája Petőfi Sándor nevét viseli. 12 tanító és tanár gondoskodik a gyerekek fejlődéséről. Olyan gyermekeket szeretne nevelni az iskola, akik kötődnek a községhez, hazánkhoz Magyarországhoz, de a világban is jól tájékozódnak: érdeklődők, nyitottak, önmagukat értékelni, másokat elfogadni tudók, társaikkal együttműködők.
Az iskola arra szeretné felkészíteni a gyerekeket, hogy a későbbiekben munkavállalóként, a társadalom aktív tagjai legyenek, színvonalas és értékes munkát tudjanak végezni, amely számukra örömet szerez, ezáltal képesek lesznek személyes szükségleteik kielégítésére, személyiségük kiteljesítésére.
Nagy figyelmet fordítanak a pedagógusok a kompetenciák fejlesztésére mely során az olvasás, írás számolás és a kommunikációs képességek fejlesztése kap nagy hangsúlyt. Az iskolánknak – mint általában a kis községekben működő iskoláknak – folyamatosan szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy a tanulók összetétele heterogén, így az egyéni fejlesztés szükségszerű pedagógiai eljárás. Az iskola helyi tantervében továbbra is prioritás a matematika, magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelv, a természetismeret, természettudományos tantárgyak valamint az informatika tárgyak óraszámainak megerősítése. Angolt első osztálytól tanulnak a gyerekek, először játékos formában, írás nélkül, mely 4. osztálytól kap nagyobb óraszámot és válik kiemelkedően fontossá.
A tehetséges tanulók azonosítása és képességeik fejlesztése is nagy szerepet kap az iskola életében. Olyan tanulási és alkotó környezetben nevelkednek a gyerekek ahol nem marad rejtve senkinek a kiemelkedő képessége és erre építve kialakul a tanulók érdeklődési köre.
Az iskola tanórán kívüli kínálata széles körű. A szaktárgyi szakkörök, felzárkóztató foglalkozások, sportfoglalkozások, hangszeres oktatás, néptánc mellett színes rendezvények, vetélkedők és iskolai táborozások teszik élményekben gazdaggá a diákok életét. A szabadidős programok és közösségi rendezvények alkalmat és lehetőséget teremtenek az osztály. illetve jó iskolaközösség kialakításához. Rendezvényeink látogatottak, és élményt nyújtóak. Ezek közül is kiemelkednek a Petőfi Napok rendezvényei.
Az iskola programjainak gazdagságát, felszereltségét a hazai és nemzetközi pályázatoknak köszönheti. Az innovatív és gyermek centrikus nevelőtestület és iskolavezetés mindent megtesz az esztétikus iskolai környezet kialakításáért, az iskola felszereltségének gazdagításáért és a sokszínű program kínálatáért.
Mindig is törekedett az iskola a gazdag partneri kapcsolat kiépítésére. A térség felnőtt lakossága szinte egyáltalán nem beszél idegen nyelveket. Gyermekeket arra nevelik, hogy a nemzeti tudat megőrzése mellett alakuljon ki bennük az európai dimenzió, az érdeklődés más népek kutúrája iránt, a nyitottság annak befogadására. Képes legyen egyszerre magyar és európai polgárként gondolkodni, élni.